Artikel 1 – BESTEK :
Onze bestekken zijn niet bindend maar worden uitsluitend ter indicatie verstrekt. Onder voorbehoud van prijsaanpassingen die steunen op de kostprijs van materialen, onderdelen en arbeid. De klant verbind zich ertoe de demontage- en montagekosten die nodig zijn voor het opstellen van het bestek, evenals de vaste kosten die aan het opstellen van een bestek verbonden zijn. Als tijdens uitvoering van de herstelwerken zou blijken dat andere herstellingen en de leveringen noodzakelijk dan die welke in het bestek zijn beschreven, dan zal hiervan een afzonderlijk bestek worden opgesteld als het bedrag voor de bijkomende werken en leveringen meer dan 10% van het reeds gemaakte bestek bedraagt. De kosten voor pechverhelping en het naar onze werkplaats slepen van het voortuig zijn niet in het bestek inbegrepen. Bij aanvaarding van het bestek dient de klant aan de herstellen, als die daarom vraagt, een voorschot te betalen ter waarde van één derde van het bedrag. De eigenaar van een voertuig die de voertuig bij ons laat voor het opstellen van een bestek na ongeval geeft ons het recht om in zijn naam te spreken en een schikking te treffen met de experten van de verzekeringsmaatschappijen.
Artikel 2
– TERMIJNEN :
De uitvoeringstermijnen
gelden uitsluitend ter indicatie. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld
door overschrijding van de termijnen. Een eventuele overschrijding is geen
grand voor het vorderen van een vergoeding voor gebruiksderving of laattijdige
uitvoering.
Artikel 3
– TOEBEHOREN - BRANDSTOF :
Voor accessoires
en toestellen die aan het voertuig zijn bevestigd en voorwerpen die aan ons
magazijn zijn toevertrouwd, zijn wij slechts aansprakelijk na het opmaken van
een staat. Hetzelfde geldt voor de brandstof die bij het aanmelden van het
voertuig in de werkplaats wordt geregistreerd. In geval van diefstal is verhaal
tegen onze verantwoordelijke uitsluitend mogelijk op grond van bovengenoemde
voorwaarden.
Artikel 4 – OPHALING :
Het toesturen van de factuur
geldt als terbeschikkingstelling van het afgewerkte voertuig. Als het voertuig
niet binnen vijf dagen wordt afgehaald na versturing van de ondertekende
schrijven aan zijn eigenaar, dat als ingebrekestelling geldt, zal het voertuig
als gestald worden beschouwd en wordt er een huurprijs van standplaats
aangerekend die voor personenwagens 4€ per dag bedraagt. Voor
bedrijfsvoertuigen wordt onze prijs verhoogd volgens hun afmetingen. Elke
begonnen maand geldt als volledige maand. Dezelfde standplaatskosten worden
aangerekend volgens dezelfde modaliteiten als de klant na verzending van het
bestek niet binnen acht dagen zijn akkoord voor herstelling geeft. Voertuigen
die na herstelling naar de klant worden vervoerd of gereden reizen op gevaar en
risico van de ontvanger.
Artikel
5
–
VERVANGEN ONDERDELEN :
Onderdelen die wegens beschadiging of slijtage vervangen
moeten worden, worden geacht door de klant te zijn afgeschreven en worden
afgevoerd zonder dat de klant ze bij ophaling van zijn voertuig kan opeisen.
Klanten die de vervangen onderdelen bij oplevering van het voertuig wensen te
ontvangen kunnen deze wens kenbaar maken. Ze moeten dit echter doen bij
ondertekening van de herstellingensorder, zo niet kunnen wij niet aansprakelijk
worden gesteld voor het niet honoreren van deze wens
Artikel 6
– BETALING - PRIJZEN :
Onze herstellingen
zijn contant betaalbaar bij ophaling van het voertuig of voor klanten die
hierover de toestemming hebben gekregen, uiterlijk binnen drie dagen na de
ontvangst van de factuur. Arbeid wordt aangerekend volgens het uurtarief dat in
onze lokalen is uitgehangen. Voor bepaalde werkzaamheden gelden evenwel vaste
prijzen. De geleverde onderdelen en materialen worden aangerekend volgens de
prijzen geldend op het ogenblik van facturatie. De verzekeringsmaatschappijen
hebben geen enkele rechtsbinding met ons. Bij herstellingen ingevolge een
ongeval dat door de verzekering wordt gedekt blijft de klant dan ook als enige
verantwoordelijk voor de betaling van de uitgevoerde werken. Deze betaling
dient zoals gezegd contant te gebeuren bij ophaling van het voertuig. Bij
laattijdige betaling zal de schadevergoeding een vaste vergoeding worden
gevorderd van 20% van het factuurbedrag met een minimum van 12.39€. Evenals
verwijlinteresten naar ratio van 12% op jaarbasis te rekenen vanaf de datum van
verzending van de factuur in overeenstemming met artikel 1152 van het
Burgerlijk Wetboek.
Artikel 7 – KLACHTEN :
Alle klachten in verband met
de verdwijning van goederen of andere betwistingen moeten bij ophaling van het
voertuig aan de Directie worden gemeld. Voor alle andere belastingen in verband met de goede uitvoering van de
gevraagde werken moet de klant ons onmiddellijk op de hoogte brengen en ons in
staat stellen alle nuttige vaststellingen te doen. Vijf dagen na verzending van
de factuur of na ophaling van het voertuig kunnen geen klachten meer worden aanvaard.
Demontage van het betrokken onderdeel of orgaan, zonder dat wij daarbij
aanwezig waren ontstaat ons van elke aansprakelijkheid. Werken uitgevoerd
buiten onze werkplaats worden nooit aanvaard. In geen geval kan de klant een
vergoeding voor gebruiksderving vorderen, om welke reden dan ook.
Artikel 7 – KLACHTEN :
Alle klachten in verband met
de verdwijning van goederen of andere betwistingen moeten bij ophaling van het
voertuig aan de Directie worden gemeld. Voor alle andere belastingen in verband met de goede uitvoering van de
gevraagde werken moet de klant ons onmiddellijk op de hoogte brengen en ons in
staat stellen alle nuttige vaststellingen te doen. Vijf dagen na verzending van
de factuur of na ophaling van het voertuig kunnen geen klachten meer worden aanvaard.
Demontage van het betrokken onderdeel of orgaan, zonder dat wij daarbij
aanwezig waren ontstaat ons van elke aansprakelijkheid. Werken uitgevoerd
buiten onze werkplaats worden nooit aanvaard. In geen geval kan de klant een
vergoeding voor gebruiksderving vorderen, om welke reden dan ook.
Artikel 8
– PECHVERHELPING :
Wij verzorgen geen
pechverhelping. Ophaal- of sleepdienst. Als we hiervoor een derde aanbevelen,
wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat
deze volledig verantwoordelijk voor deze werken op zich neemt.
Artikel 9
– PROEFRITTEN :
Proefritten die nodig zijn
voor de al dan niet door de klant gevraagde werken gebeuren op gevaar en risico
van de eigenaar van het voertuig. Bij een schadegeval opgelopen in verband met
het autoverkeer, ongeacht of het gaat om een ongeval, diefstel of brand, moet
de verzekering van de eigenaar van het voertuig tussenkomen. De eigenaar moet
in dat geval, voor wat de aansprakelijkheid tegenover derden en eventueel de
materiële schade betreft, binnen de gebruikelijke termijnen de nodige aangiften
bij zijn verzekeringsmaatschappijen indienen.
Artikel 10
– HERSTELLINGSWAARBORG :
De herstellingen die in onze werkplaats worden
uitgevoerd genieten een waarborg van één jaar, te rekenen vanaf de datum dat
het herstelde voortuig is geleverd. Deze waarborg geldt niet voor onderdelen
die aan normale slijtage onderhevig zijn. De waarborg omvat de levering van
reserve-onderdelen en de arbeid die voor het monteren en demonteren ervan
noodzakelijk is.
Artikel 11
– GESCHILLEN :
Ongeacht de gekozen
betalingswijze, aanvaarding van de vereffening op plaats van levering zijn voor
het beslechten van geschillen alleen de rechtbanken bevoegd van het arrondissement
waar de bedrijfszetel van de herstellen gevestigd is.
This site was created with the Nicepage